Adaptační program MŠ Neurazy

Osnova:

1. Charakteristika adaptačního programu

2. Záměr adaptačního programu

3. Kroky k minimalizaci adaptačních problémů- ze strany MŠ.

4. Kroky k minimalizaci adaptačních problémů - ze strany zákonných zástupců.

5. Profesionální přístup pracovnic školy, pedagogických i nepedagogických.

 

1. Charakteristika adaptačního programu

Při vstupu dítěte do Mateřské školy Neurazy, uplatňujeme individuálně přizpůsobený adaptační program. Rodičům je tak dána možnost strávit se svým dítětem určenou dobu v mateřské škole. Tato doba se postupně zkracuje, dítě se osamostatňuje, odpoutává od rodičů a získává citový vztah k ostatním dětem, učitelkám a kuchařce. Seznamuje se s novým prostředím, režimem dne.

 Při dlouhodobém přetrvávání potíží s adaptací a po konzultaci s pediatrem je doporučen pedagogem odklad docházky do MŠ.

 

2. Záměr adaptačního programu 

- přiblížit mateřskou školu rodinám s dětmi, které se připravují na zahájení docházky, 

- seznámit rodiče s problematikou přechodu dítěte do nového prostředí, s režimem dne v mateřské škole 

- umožnit dětem, které budou navštěvovat mateřskou školu, postupně a nenásilně se seznámit s novým prostředím ještě před začátkem docházky

 

3. Kroky k minimalizaci adaptačních problémů – ze strany MŠ

-  rodiče mají možnost se informovat o mateřské škole 

- v prvních dnech školního roku jsou v mateřské škole přítomny obě učitelky od rána, aby nově příchozí pí. učitelka, která má odpolední službu, nepůsobila na děti stresově. Tak si děti na obě učitelky zvykají současně.

- rodič (většinou matka) zůstává v mateřské škole po určitou dobu, hraje si s dítětem

 

4. Kroky k minimalizaci adaptačních problémů – ze strany zákonných zástupců:

- povídejte si s dítětem o tom co bude v mateřské škole dělat

- každý den se na něco těšte, třeba na to, že Vám dítě nakreslí obrázek, řekne co ve školce dělalo

- rozvrhněte si čas tak, aby dítě necítilo časový stres, aby nepoznalo že ráno chvátáte.

 

5. Profesionální přístup pracovnic školy – pedagogických i nepedagogických:

- všechny pracovnice školy přistupují k novým dětem empaticky, vždy dodržují etický kodex pracovníků (klidné vystupování, citlivý přístup, vcítění se do nové situace dítěte a rodičů).

 

                                                Těšíme se na Vás i Vaše děti.                                                                    Kolektiv zaměstnanců mateřské školy.