ROZLOUČENÍ

15.04.2021 20:21


Vážení rodiče,

tímto příspěvkem bychom Vám chtěly oznámit, že já, ředitelka, paní učitelka Anička a paní učitelka Anežka, odcházíme z mateřské školy k 30. dubnu.

Přestože k 1. květnu mám nárok na starobní důchod, nikdy by nás nenapadlo, že situace takto dopadne a že budeme opouštět mateřskou školu během školního roku. Již několik měsíců tu jsou spory s paní starostkou, které poslední dobou jen gradovaly. Všechny tři jsme přišly do mateřské školy s tím, že chceme dělat práci s dětmi, nikoliv neustále řešit s paní starostkou věci, které ji vůbec řešit nepřísluší. Paní starostka opakovaně překračovala svoje pravomoci, přestože jsem ji několikrát upozorňovala, že není v její pravomoci tyto věci řešit.
Vždy jsem se snažila odvádět svoji práci nejlépe jak jsem mohla, tudíž od ní odmítám poslouchat slova, že nedosahuji velmi dobrých pracovních výsledků, mateřskou školu nikam neposouvám, odmítám její rozvoj … a raději nechci ani pokračovat.
Rezignaci jsem podala 21.12.2020, po pro mě neúnosném jednáním na obecním úřadě ohledně dovolené pí. kuchařky. Jako důvod rezignace jsem uvedla odchod do důchodu, což mě dodnes mrzí, jen jsem nechtěla dělat „zle“. Bohužel situace se poté ještě zhoršila a celé to gradovalo, když jsme slyšely rozhovor mezi pí. starostkou a novou pí. ředitelkou, který jsme slyšet neměly. Mnoho věcí nám díky tomuto rozhovoru došlo a odmítáme nadále v mateřské škole působit.

Nejvíce nás mrzí, že náš odchod odnesou Vaše děti, jelikož na konci školního roku a v této nelehké době, budou muset ještě řešit seznamování s novým učitelským sborem. Upřímně ale víme, že kdybychom zůstaly, nebylo by to dobré pro nikoho.

Jak to bude s mateřskou školou dál?
Co se místa ředitelky týká, nastoupí paní Čengeryová, která byla dočasně zvolena do doby, než proběhne konkurzní řízení na ředitelku mateřské školy. Na místo učitelky se vrátí z mateřské dovolené paní Bohatá, která v mateřské škole působila před odchodem na rodičovskou dovolenou. Na částečný úvazek po učitelce Anežce nastoupí paní Němečková (Heřmanová). Paní Bohatou i paní Němečkovou známe a myslíme si, že nás ve školce dobře nahradí. Ostatní pracovnice mateřské školy (pí. Kůsová, pí. Bohmová) zůstávají.

Chtěla bych moc poděkovat bývalému panu starostovi Hrubému, který školku vždy podporoval, nikdy neupřednostňoval zájmy svých známých nad zájmy školky a vždy jednal na rovinu bez jakýkoliv „zákulisních her“. Za jeho působení díky finanční pomoci obce, jsem mohla uskutečnit rekonstrukci šatny a umývárny, chodeb, ložnice, pořídit interaktivní panel (s částečnou dotací Plzeňského kraje), nové prvky na školní zahradu, došlo k částečné výměně topení, dveří, skříní, koberců, stolů a mnoho dalšího. Školku po téměř 8 letech opouštím ve zcela jiném stavu, než jsem do ní nastupovala, za což jsem moc vděčná. Dále bych chtěla poděkovat zřizovateli – tedy radním obce Neurazy – panu Brašnovi, panu Čivišovi a opět panu Hrubému za jejich podporu nejen v posledních měsících.

Děkuji učitelkám Verunce a Aničce, se kterými jsem pracovala. 
V jednotřídních školách je důležité vědět, že máte kolem sebe lidi, na které se můžete spolehnout a vždy rádi pomohou.


Ten největší dík, ale patří především Vám rodičům. Chtěly bychom Vám všem moc poděkovat, že jste v nás měli důvěru a svěřili jste nám, pro Vás to nejcennější. Vždy když byl nějaký problém, tak jste stáli při nás. Dodnes vzpomínáme na Vaši podporu v mnoha situacích, například když vypadla pí. kuchařka nebo když bylo potřeba s něčím pomoci, něco udělat apod. Nikdy nebyl z Vaší strany jediný problém, čehož si opravdu vážíme, protože to rozhodně není samozřejmostí!

Ještě jednou Vám děkujeme a doufáme, že i přesto, že školku opouštíme za ne úplně ideálních podmínek na nás nezanevřete a budete na dobu v mateřské škole vzpomínat v dobrém.   

Přejeme Vám a Vašim rodinám vše jen to hezké, hodně zdraví a štěstí.

Loučíme se s Vámi, Vaše paní učitelky.