Reakce na novinový článek Redakce z Partoltic

20.01.2022 14:07

REAKCE NA ČLÁNEK „KAUZA VE ŠKOLCE V NEURAZECH“

Dotace pro školy z MŠMT Šablony III neposkytují finance na osobního asistenta ani na asistenta pedagoga pro děti se speciálními potřebami, a nikdy tomu tak nebylo. Z dotací čerpáme peníze na školního asistenta, který je nepedagogický pracovník. Tento člověk pracuje podle pokynů ředitelky školy – prioritně je náplní práce školního asistenta v MŠ Neurazech překrývat místa provozní doby školy, kdy je ve školce pouze jedna učitelka. Tím se nám podařilo zajistit dětem během provozní doby dohled a pedagogické vedení dvou dospělých lidí po dobu od 8 do 13 hodin. Ze Šablon III hradíme dětem některé pomůcky na výuku, čímž šetříme peníze z provozu, a dále financujeme dětem Projektové dny mimo školu i ve škole, což jsou výlety či programy se zaměřením na vzdělávání dětí, čímž šetříme peníze nejen zřizovateli, ale i rodičům našich dětí.

V žinkovské základní škole jsem nikdy nečerpala dotace na keramickou pec ani na kroužek Mladý elektrotechnik. Tuto akci odsouhlasila bývalá paní ředitelka Mgr. M. Černá, a to ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni. Dopředu věděla, že tyto dotace budou poskytovány 2 roky.

Vystudovala jsem Vysokou školu pedagogickou v Plzni, obor učitelství 1. stupně ZŠ. Dále mám vystudovanou speciální pedagogiku. Praxi v oboru mám téměř 25 let. Učitelka v MŠ musí mít podle zatím platné legislativy vystudovanou předškolní pedagogiku. Jako ředitelka MŠ jsem vystudovala povinný Kurz pro ředitele škol a školských zařízení, dále pak Strategické plánování a řízení ve školách a kurz Projektový manager, a to vše na vlastní náklady.

Nikdy jsem se netajila tím, že jsem ředitelka jmenovaná bez konkurzu do doby, než bude ředitel řádně jmenovaný konkurzem. Byla jsem do této funkce zvolena hlasováním Radou obce Neurazy. Není pravda, že konkurzní řízení na ředitele MŠ v Neurazech bylo zrušeno. Bylo řádně ukončeno prvním kolem. Druhé kolo neproběhlo, jelikož nebyl o místo ředitelky v MŠ jiný zájemce než já.  V tomto roce bude konkurz na ředitele školy vyhlášen znovu. Přesně podle běžného standardu.

Příměstský tábor v MŠ Neurazy: od 1. 7. 2021 začala v budově MŠ rozsáhlá rekonstrukce topného systému, kterou školka již nutně potřebovala, proto byla MŠ uzavřena. Příměstský tábor byl domluven v klubovně Babet již dlouho před zahájením této rekonstrukce a dlouho před tím, než jsem nastoupila jako ředitelka do MŠ. Konal se v termínu, kdy je MŠ běžně „prázdninově“ uzavřená – v druhé polovině července 2021. Odehrával se především v klubovně, venku a z části v jídelničce a kuchyni MŠ. Táboroví vedoucí při této rekonstrukci sami v rámci možností a zdarma pomáhali.

A na závěr několik čísel – z důvodu nevyhovujících hygienických podmínek v MŠ Neurazy i z důvodu modernizace školky, jsem musela v minulém roce požádat o navýšení částky na provoz. Na tento rok jsem žádala na provoz školky přesně o 430000,- Kč nikoliv o 800000,- Kč.                                                                                

Mgr. Lenka Čengeryová, ředitelka MŠ Neurazy