Vysvětlení

06.05.2021 16:13

Vážení rodiče,

velice mě mrzí situace, která ohledně nákazy Covidem-19 v naší školce vznikla už proto, že zasáhla především děti a jejich rodiny. V tuto chvíli testováním dětí MŠ na onemocnění Covidem-19 bylo prokázáno ze 13 výsledků testů dětí MŠ Neurazy 9 pozitivních. Nyní čekám ještě na dalších 6 výsledků.

Ohledně nynějšího personálu MŠ Neurazy to nevypadá o moc lépe. Všichni se snažíme zachovávat chladnou hlavu, ale dezinformace, které se šíří mezi rodiči dětí MŠ Neurazy, i mezi dalšími lidmi, mi na klidu příliš nepřidávají.

Proto chci všem, kteří o mně šíří pomluvy o tom, že jsem nakazila děti MŠ Covidem-19, poskytnout znovu vysvětlení.

Důvodem uzavření MŠ je domácí karanténa, která zasáhla všechny z nás, co jsme byli ve čtvrtek 29. 4. 2021 nebo v pátek 30. 4. 2021 v přímém kontaktu s A. B., jejíž testy z pondělí 3. 5. 2021 byly na COVID-19 pozitivní. Ještě v tuto chvíli mě zaráží, že mě výše zmíněná A. B. ohledně tohoto faktu dodnes vůbec nekontaktovala. Takový přístup k situaci, která ohrozila mnoho dětí i dospělých, mnoho rodin, vč. té mojí, je přinejmenším šokující. O pozitivním výsledku na Covid-19 bývalé zaměstnankyně A. B. jsem se dozvěděla díky zodpovědnému přístupu paní Anny Burešové st., a tímto bych jí chtěla ještě jednou poděkovat.

Na základě vládního opatření a v úzké spolupráci s Krajskou hygienickou stanicí v Plzni jsem podnikla všechny kroky k tomu, aby se šíření nákazy v MŠ zastavilo. I nadále s KHS v Plzni spolupracuji a komunikuji ohledně dalších postupů v této nelehké chvíli.

Trasování a informace z Krajské hygienické stanice v Plzni, kterou jsem v pondělí 3. 5. 2021 oslovila s tím, že jsem byla informována o tom, že celá MŠ Neurazy byla vystavena přímému a dlouhodobému (ve smyslu možnosti nakažení se - více než 15 minut) kontaktu s osobou pozitivní na Covid-19 dokazují, že první osobou, u které se onemocnění Covidem-19 potvrdilo, byla již zmíněná A. B. Podotýkám, že téměř všechny děti MŠ Neurazy pozitivní na COVID-19 mají bezpříznakový průběh. Nevíme tedy přesně, kdo byl prvním nakaženým. Vzhledem k tomu, že spolupracuji s MAS Nepomucko, podstupuji testy každý týden - s negativním výsledkem, ve školce jsem měla v pondělí 3. 5. 2021 antigenní test také negativní, teprve v úterý 4. 5. 2021 se u mě začaly projevovat první příznaky onemocnění, ve středu 5. 5. 2021 – pozitivní antigenní test, později i PCR test.

Doufám, že toto vysvětlení je dostačující pro všechny, kteří měli ještě jakékoliv pochybnosti.Pokud by měly být o mně dále šířeny tyto lživé a nehorázné pomluvy o nakažení dětí MŠ Neurazy COVIDEM-19, budu zvažovat další potřebné kroky.

Děkuji všem za pochopení.

V případě nejasností se neváhejte na mě obrátit.

Přeji vám hodně sil a zdraví.

                             Lenka Čengeryová, ředitelka MŠ Neurazy